مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع

آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع

آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع

در پروژه‌های سنگین صنعتی که نیاز به کنترل غیر دستی جریان‌هایی مثل مایعات، گاز و ... وجود دارد لازم است که از شیر‌آلات صنعتی برقی استفاده شود تا ضمن تسلط بیشتر بر کار از وقوع فجایع بزرگ جلوگیری گردد. در واقع هر چقدر جریان‌های بزرگ‌تر و حساس‌تری وجود داشته باشد که در آن نیاز به رعایت ایمنی بیشتری احساس شود استفاده از شیرآلات صنعتی برقی مهم‌تر می‌شود چرا که این شیرها به دلیل قابلیت کنترل‌کنندگی بالایی که دارند می‌توانند به راحتی جریان سیالات را تنظیم، هدایت و کنترل کنند. به عبارتی شیر برقی از جمله تجهیزات برقی است که با استفاده از برق و نیروی مغناطیسی عمل می‌کند و سلونوئید به عنوان بخش اصلی این قطعه وظیفه مهم باز و بسته کردن دریچه کنترل سیال را به عهده دارد. از همین رو شیرآلات صنعتی برقی جایگاه بسیار مهمی در صنایع مربوطه دارد چرا که وجود آن علاوه بر جلوگیری از انفجار و حوادث غیرمترقبه، موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش دقت بیشتر در کار می‌شود.  به‌طور کلی این شیرها کاربردهای بسیار گسترده‌ای در امور خانگی و صنعتی از جمله  در تاسیسات و سیستم‌های آبیاری اتوماتیک، مصارف پزشکی، وسایل سرمایش و گرمایش، صنایع پتروشیمی و غذایی و ... دارند. بنابراین در ادامه این مقاله علاوه بر آشنایی با انواع کاربرد شیر برقی در صنایع و شیر برقی هیدرولیک، نحوه خرید و تهیه این نوع شیرها و ... نیز به شما عزیزان معرفی می‌گردد تا در صورت نیاز با آگاهی لازم جهت تامین این قطعات مهم و حیاتی اقدام نمایید.  



انواع شیر برقی هیدرولیک

در یک تقسیم‌بندی کلی دو دسته عمده شیرهای برقی هیدرولیک و پنوماتیک وجود دارند که وجه تمایز آن‌ها در نوع سیالشان است، یعنی با توجه به اینکه دو نوع سیال گازی و مایعاتی داریم  در صنعت هیدرولیک از نوع مایعات و در صنعت پنوماتیک از نوع گازی آن استفاده می‌شود. در این میان شیر برقی هیدرولیک قطعه‌ای بسیار مهم و حساس در کنترل سیستم‌های هیدرولیکی است‌ که این شیر برقی با توجه به میزان تحریک و عملکردی که بر روی سیستم دارد دارای انواع مختلفی به شرح زیر است.

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!


·         کنترل جهت: این شیرها بسته به عملکردشان در دسته‌های یک ‌طرفه، دو‌ طرفه و چند طرفه تقسیم‌بندی می‌شوند. وظیفه آ‌ها نیز تعیین جهت و تنظیم مسیر عبوری سیال است‌.

·         کنترل فشار: وظیفه این نوع شیرها محافظت از سیستم در برابر فشار ناگهانی است که گاهی این تغییرات فشاری به ۴ برابر حالت می‌رسد. شیرهای کنترل فشار خود به انواع زیر تقسیم می‌شوند.  

شیر اطمینان ساده که وظیفه حفاظت از تجهیزات در برابر افزایش فشار ناگهانی را دارد.

شیر اطمینان ترکیبی که علاوه بر دارابودن قابلیت شیر اطمینان ساده امکان دسترسی به سطح فشار را نیز دارد.

شیر کاهش فشار که بدون توجه به فشار ورودی موجب کاهش فشار خروجی سیستم می‌گردد.

شیر بی‌بار کننده که وظیفه این شیر تخلیه جریان خروجی از پمپ با فشار صفر است.

شیر متعادل کننده که وظیفه مقاومت در برابر جهت عبور جریان و تغییر آن را به عهده دارد.

شیر ترتیبی که هدایت جریان در مسیرهای متفاوت با ترتیبی خاص را انجام می‌دهد.

شیر سوئیچ فشاری که موجب کنترل میزان کاهش و افزایش فشار در سیالات می‌شود.

·        کنترل جریان: این شیرها از راه تغییر مقدار دبی ورودی و خروجی، سرعت سیلندر و موتور هیدرولیکی را تنظیم می‌کنند. این‌ شیر نیز خود به دو ‌نوع دیگر تقسیم می‌شود.

بدون سیستم کننده فشار: هنگامی که فشار سیستم ثابت است و نیازی به تغییر سرعت نیست از این شیرها استفاده می‌شود.

همراه با سیستم جبران‌کننده فشار: این شیر ها از افت فشار به شکلی اتوماتیک جلوگیری می‌کنند. به همین علت مقدار جریان عبوری در آن‌ها همیشه ثابت است.

·        شیر پروپرشنال: این شیرها نسبت به شیرهای قبلی پیشرفته‌تر هستند و سرعت و دقت بیشتری دارند. در حقیقت شیرهای پروپرشنال ترکیبی از شیرهای سروو و دیجیتالی هستند. از شیرهای پروپرشنال در صنایع نظامی، نورد فلزات، پرس هیدرولیک و ماشین‌کاری استفاده می‌شود.



کاربرد شیر برقی در صنایع مختلف

علاوه بر دسته‌بندی بالا تقسیم بندی دیگری نیز برای این نوع شیرها وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا با توجه به نوعشان به کاربرد شیر برقی در صنایع مختلف بپردازیم.

·        شیر برقی NC: از شیرهای NC یا در حالت عادی بسته بیشتر در موتورخانه‌ها استفاده می‌شود چرا که وظیفه آن‌ها قطع جریان برق است که پس از آن مجرا و محل عبور سیال نیز بسته می‌شود.

·        شیر برقیNO: شیر برقی NOیا در حالت عادی باز درست برعکس شیرهای NCعمل می‌کند‌. نمونه این شیرها را در شبکه گازرسانی می‌توانید ببینید. عملکرد این شیرها به گونه‌ای است که در حالت عادی و بعد از قطع جریان برق باز هستند.

·        شیر برقی سروو:  در واقع این شیر برقی از نوع پنوماتیک است که به دلیل دقت و عملکرد بالا در صنعت استفاده گسترده‌ای دارد. در این شیر موتور برقی سروو میزان باز و بسته‌شدن شیر را بر اساس سیگنال‌های دریافتی مشخص و تنظیم می‌کند.

·        شیر برقی پایوت: این شیر از نوع غیر مستقیم است که سرعت آن کمتر از سرعت دیگر شیرها است و از نظر سطح انرژی در سطح بالا و مطلوبی قرار دارد. به طور کلی این شیر از فشار وارد شده از ورودی برای باز و بسته‌شدن دستگاه استفاده می‌نماید.

همان‌گونه که در مطلب بالا ذکر شد از شیرهای برقی با توجه به نوعشان در ماشین‌های لباسشویی، کشاورزی‌های هوشمند، خط تولید کارخانجات مواد غذایی، بویلرهای گازی، پمپ‌های هیدرولیکی، ایتگاه‌های تقلیل فشار گاز، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و... استفاده‌های گوناگونی می‌شود‌.

 


تامین‌کنندگان شیر برقی و خرید آنلاین شیر برقی هیدرولیک

خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و حمایت از تولید داخلی و در اختیار قرار دادن بودجه‌های لازم جهت تهیه و تولید این نوع قطعات، شرکت‌های مختلفی در داخل کشور وظیفه تامین و توزیع این کالای مهم را بر عهده دارند‌‌. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت آلکو اشاره کرد. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای موجود در بازار است که شیرهای برقی برودتی بسیار مطلوبی را تولید می‌کند. از دیگر تامین ‌کنندگان برتر شیر برقی می‌توان به دیبا پارت اشاره کرد که سال‌هاست جزو تامین‌ کنندگان شیرآلات هیدرولیک و دیگر انواع تجهیزات برقی و صنعتی است‌. شرکت انتاکالا نیز از دیگر تامین‌کنندگان شیرآلات هیدرولیک است که به واسطه خدمات عالی و کم‌نظیرش در طی سال‌ها فعالیت تخصصی، توانسته است رضایت مشتریان خود را به خوبی کسب نماید. این شرکت معتبر با ایجاد تمهیدات لازم جهت خرید غیر حضوری، شرایطی امن و آسان را برای خرید آنلاین شیر برقی هیدرولیک و دیگر انواع آن فراهم آورده است. امکان ثبت نام تامین کنندگان شیرآلات صنعتی و ساختمانی در سایت انتاکالا از مزایای مهم این شرکت است که شرایط ثبت سفارش‌های شما  را با خیالی راحت فراهم می‌کند تا درکمترین زمان کالای مورد نظرتان را با بالاترین کیفیت و استاندارد در اختیار داشته باشید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده